Válogatott álomautó - Készítette: Emőd László - 2002. 01. 17.
Sebők Vilmos Egy válogatott focistával interjút készíteni, illetve egy Porschében ülni külön-külön is nagy élmény. Hát még,ha egyszerre történik a kettő. Interjú Sebők Vilmossal, a válogatott és jelenleg a német Energie Cottbus hátvédjével és egyben Porsche Boxter S tulajdonossal.

A5: Új az autó?

Sebők Vilmos: Novemberben vettem Németországban, de Magyarországon most van először.

A5: Melyik típus?

Sebők: A Porsche Boxster S típusa, ami a Boxsternek egy újabb verziója. Hat sebességes 252 lóerős, 3.2-es boxermotor van benne és hát elég jól megy. Először ezt az autót, vagyis a Boxster változatát Svájcban láttam amikor az Újpesttel voltunk ott edzőtáborozni és akkor már eldöntöttem, hogy ha egyszer megtehetem, akkor mindenképpen megveszem. Most jött el az idő és nagyon örülök neki.

Sebők Vilmos A5: Minden szempontból megfelelt a várakozásaidnak?

Sebők: Igen, minden szempontból. Először aggódtam amiatt, hogy nem lesz kényelmes, mert elég magas vagyok, de a méretemtől függetlenül teljesen komfortos a kocsi. A Porschékra régebben a fapadosság volt jellemző, de ez a kocsi luxus, még én is kényelmesen elférek benne a 190 centimmel.

A5: Volt valami, amivel nem voltál megelégedve?

Sebők: Hááát, el kell nagyon gondolkodnom. A Porsche ügyel minden apróságra, minden héten kapok egy levelet tőlük Porsche találkozókról. Van egy havi újságjuk is, tehát Porsche tulajdonosként egy klubban találja magát az ember. Negatívum, hát mit mondjak neked ?! Még a csomagtartója is elég nagy, elöl és hátul is van belőle. Nem tudok mondani semmi negatívat.

Sebők Vilmos A5: Hogyan gyorsul?

Sebők: 5,5-6 mp alatt van fent százon.

A5: Te is produkáltad már ezeket az adatokat?

Sebők: Persze. Ha odalépek neki, az elég jó érzés. Olyan mintha egy űrhajóban ülne az ember.

A5: Nem volt azzal sose problémád, hogy túl erős az autó, és nem teljesen uralod?

Sebők: Amikor először beleültem és elhoztam a próbaútra, akkor nehéz volt vezetni, mert nagyon gyors és hát az ember félt az első pillanatokban, de most, hogy már nálam van elég régóta a kocsi már megszoktam. Nem is tűnik fel, hogy olyan gyors.

Sebők Vilmos A5: A sebességcsúcsod mennyi vele?

Sebők: Egyszer odaléptem neki és 280-ig ment a mutató, de csak egy rövid szakaszon. Lendületesen vezetek, de nem szeretek az autópályán gyorsan menni, tehát 200 alatt szoktam maradni, egyszer azért ki kellett próbálni.

A5: Mennyit eszik?

Sebők: Digitálisan is kiírja, most 13 litert mutat. Általában városban 12-13 liter, országúton 10 liter fölött.

A5: A műholdas navigációt szoktad használni?

Sebők: Németországban igen. Nagyon jó dolog, mert beütöd, és pár másodperc alatt angolul megmondja az útvonalat. Németországban a házig odavisz. Lehet választani egy férfi és egy nő között, hogy ki irányítson, én a nőt választottam.

Sebők Vilmos A5: Az nem stresszel, hogy drága autód van, és esetleg megkarcolják?

Sebők: Nem, ha ezen izgulnék, akkor elég rossz napjaim lennének. Garázsban tartom, meg őrzött parkolóban, tehát vigyázok rá. Nem teszem olyan helyre le, ahol esetleg valami baj érné.

A5: Volt hogy csak "laur pour laur" vezetés kedvéért mész el az autóval?

Sebők: Volt persze, amikor megvettem akkor be voltam sózva, és sokszor előfordult, hogy fogtam magam és elindultam. Nekem ez jött be, nehéz elmagyarázni ezt az érzést, de amikor beül az ember este, leszedi a tetőt, jó az idő, fantasztikus a zene, az hihetetlen érzés.

Sebők Vilmos A5: Volt olyan kocsid a Porschén kívül ami a szívedhez nőtt?

Sebők: Nem volt. Korábban a klub bérelt nekem, és sokszor nem is én döntöttem el, hogy mit vezetek. Általában középkategóriás autók voltak: Seat Cordoba, Volkswagen Polo. Elégedett voltam velük, de hát egyik se volt Porsche. Ez az első kocsi, ami a szívemhez nőtt. Vigyázok rá és szeretem. Most van egy BMW-m is, amit a klub bérel nekem, egy új 318-as, a barátnőm használja. Elégedett vagyok azzal is, de nekem a Porsche egy osztállyal feljebb van.

A5: Téged jobban vagy kevésbé büntet meg a rendőr, mint egy átlagembert?

Sebők: Magyarországon még nem büntettek meg. Egyszer kaptak el, de továbbengedtek. Elég gyorsan mentem az autópályán és megállítottak, szerencsére fölismertek és ennek köszönhetően megúsztam. Németországban sajnos kicsit szigorúbbak a dolgok, ott volt már, hogy fizetnem kellett a gyorshajtásért. Ha az ember beül egy ilyen autóba, néha óhatatlanul odalép neki és Németországban nagyon sok a radar, állandóan figyelni kell. Ha nem ismered, hogy a városban hol vannak a radarok, akkor könnyen lefényképezhetnek, ahogy velem is történt. Ott is pontrendszer van, amíg nem érik el a pontjaim a limitet nincs nagy gond, csak fizetni kell.

Sebők Vilmos A5: Sportosan vezetsz?

Sebők: Szeretek sportosan vezetni, de nem vagyok nagyon vad. Nem arról van szó, hogy minden pirosnál leállnék és versenyeznék, hanem szeretek néha-néha odalépni és érezni a lóerőt. Élvezem a sebességet, szeretek gyorsan menni.

A5: Fontos neked, hogy mennyire biztonságos az autó?

Sebők: Természetesen. Ugyan egy sportautó sohasem a legbiztonságosabb autó, de azért van benne légzsák, és majdnem mindig bekötöm magam.

A5: Baleseted volt már?

Sebők: Nagyobb sohasem, csak kisebb koccanások. Egyébként csak egyszer volt az én hibámból, pedig már 1993 óta vezetek. Az is a körúton, fáradt voltam és kicsit belementem hátulról egy autóba.

Sebők Vilmos A5: Konfliktusod volt már az utcán?

Sebők: Neeem. Nem vagyok olyan, aki kiabál vagy kiszáll az autóból, mert a másik nem úgy vezet, ahogy neki tetszik. Gyorsan vezetek, de ésszel. Figyelek a kocsira és hát magamra is. Sportoló vagyok, nem mindegy, hogy megsérülök vagy sem, szóval óvatos vagyok.

A5: Van más autó, amit el tudsz képzelni sajátodként?

Sebők: Igen. Amióta beültem a Porschéba én porschés vagyok. Van a Porschénak a 911 turbó változata, azt próbáltam ki egyszer és az is rabul ejtett.